Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

ΤΟΥΡΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ



ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ

ΥΛΙΚΑ

4 αυγά
1 κούπα ζάχαρη
2 βανίλιες
1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ. γ. baking powder
½ κ. γ. αλάτι
2 γεμάτες κουταλιές σούπας κακάο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το baking powder, το αλάτι και το κακάο.
Χτυπάμε τα αυγά με τη ζάχαρη με το μίξερ, πολύ καλά μέχρι να ασπρίσουν.
Ρίχνουμε κουταλιά, κουταλιά το μείγμα του αλεύρου και ανακατεύουμε με κουτάλι όχι με μίξερ για να μην ξεφουσκώσουν τα αυγά. Όταν ενσωματωθεί το αλεύρι παίρνουμε μια φόρμα με σούστα με διάμετρο 26 εκατοστά ,στρώνουμε λαδόκολλα και αδειάζουμε το μείγμα μέσα. Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 20 λεπτά.
Βγάζουμε από τη φόρμα όταν κρυώσει και με τη μέθοδο της κλωστής ή με μαχαιράκι το χωρίζουμε στα δυο.

KΡΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΤΑΣ

ΥΛΙΚΑ
4 κούπες γάλα
3 αυγά
1 κούπα ζάχαρη
1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
βανίλια ή ξύσμα για άρωμα
200 γραμμάρια σοκολάτα γάλακτος ή
κουβερτούρα ή σοκολάτα με αμύγδαλα

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Σε μπολ βάζουμε μια κούπα γάλα, τη ζάχαρη, τα αυγά και το αλεύρι και ανακατεύουμε καλά με σύρμα. Σε κατσαρόλα ζεσταίνουμε το γάλα με τη βανίλια και μόλις κάψει αλλά να μην φουσκώσει, κατεβάζουμε από τη φωτιά και ρίχνουμε μέσα το περιεχόμενο του μπολ. Ανακατεύουμε με γρήγορες κινήσεις και ξαναβάζουμε σε χαμηλή φωτιά, ανακατεύοντας συνεχώς μέχρι να πήξει η κρέμα. Την καλύπτουμε με ζελατίνη μέχρι να χλιάνει. Τότε τη χωρίζουμε σε δυο μέρη και στη μισή ρίχνουμε την σοκολάτα που την έχουμε λιώσει σε μπεν μαρί.
Έτσι έχουμε κρέμα βανίλια και κρέμα σοκολάτα.


ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥΡΤΑΣ
500 ml φυτική κρέμα γάλακτος
χρώματα ζαχαροπλαστικής (αν θέλουμε)

Σε πιατέλα αρκετά μεγάλη βάζουμε το στεφάνι από τη φόρμα που ψήσαμε το παντεσπάνι.
Βάζουμε μέσα το πρώτο παντεσπάνι και το ραντίζουμε καλά με σιρόπι. (Εγώ χρησιμοποίησα σιρόπι από γλυκό του κουταλιού φράουλα ανακατεμένο με λίγο κονιάκ και λίγο νεράκι.)
Στρώνουμε από πάνω τη μισή κρέμα και σκεπάζουμε με το δεύτερο παντεσπάνι. Το ραντίζουμε με σιρόπι και βάζουμε την υπόλοιπη κρέμα από πάνω. Σε αυτό το στάδιο η τούρτα πρέπει να μπει στο ψυγείο να σφίξει η κρέμα τουλάχιστον για 3 ώρες. Αν βιαζόμαστε μπορούμε να τη βάλουμε στην κατάψυξη να παγώσει.



Στο μεταξύ χτυπάμε την κρέμα γάλακτος σε σφιχτή σαντιγί και τη βάζουμε κι αυτή στο ψυγείο να παγώσει. Όταν παγώσει καλά η τούρτα τη βγάζουμε από το ψυγείο και την καλύπτουμε όλη με την σαντιγί στρώνοντάς την με μια σπάτουλα. Χρωματίζουμε την υπόλοιπη σαντιγί και κάνουμε ροζέτες γύρω γύρω για να στολίσουμε την τούρτα.
Εγώ αντί για χρώμα ζαχαροπλαστικής στις ροζέτες χτύπησα garni με χυμό φραγκοστάφυλο αντί για γάλα και βγήκε το χρώμα που φαίνεται στη φωτογραφία.
Τις καρδούλες τις έφτιαξα με κουπ πατ. Για να φτιάξω το ζυμαράκι για τις καρδούλες ανακάτεψα άχνη ζάχαρη με χυμό φραγκοστάφυλο και για να δέσει η πάστα συμπλήρωσα και λίγο ζαχαρούχο γάλα.

Φανουρόπιτα



















υλικά για μια δόση


3 φλιτζάνια αλεύρι αυτοδιογκούμενο*

1 κοφτό κ.γ μπέικιν*

1/4 κ.γ σόδα

1 κ.σ κανέλα

4 κ.σ κονιάκ

2/3 φλιτζανιού ελαιόλαδο ή καλαμποκέλαιο

1 ή 2 φλιτζάνια ζάχαρη (αναλόγως πόσο γλυκιά τη θέλετε)

½ φλιτζάνι χυμό πορτοκαλιού

1,5 φλιτζάνι αλυσίβα (σταχτόνερο)**

ξύσμα ενός πορτοκαλιού

½ φλιτζάνι σταφίδα ξανθή

1 φλιτζάνι σταφίδα μαύρη

½ φλιτζάνι καρύδια χονδροκομμένα

Ζάχαρη άχνη (για το πασπάλισμα-προαιρετικά)

*μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι για όλες τις χρήσεις και να μη βάλετε καθόλου μπέικιν, η αλυσίβα θα δώσει την τριφτή υφή στο γλυκό, απλώς θα γίνει λιγάκι πιο λασπώδης η ζύμη.

**Σταχτόνερο φτιάχνουμε με 2 ποτήρια νερό και μια μεγάλη κ.σ στάχτη καθαρή από το τζάκι.
Βάζουμε τη στάχτη μέσα σε ένα κομμάτι βαμβακερό ύφασμα, διπλωμένο 2-3 φορές και σφικτά δεμένο. 
Βράζουμε το νερό μαζί με τη στάχτη, μόλις πάρει μια βράση το κατεβάζουμε από την φωτιά κι αφήνουμε να χλιάνει.
Αφαιρούμε το σακουλάκι με τη στάχτη κι αφήνουμε το νερό να καθήσει και να κατασταλάξει τυχόν στάχτη.
Αδειάζουμε προσεκτικά το νερό, αφήνοντας το κατακάθι.
Καλό είναι τη διαδικασία να την φτιάξουμε λίγες ώρες νωρίτερα.
Αν δεν βάλουμε σταχτόνερο, τότε απαραίτητα θέλουμε αυτοδιογκούμενο αλεύρι
ή 1 κ.γ μπέικιν για κάθε φλιτζάνι αλεύρι γ.ο.χ.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗΣ

Φουσκώνουμε τις σταφίδες σε νερό που μόλις να τις καλύπτει με μια κ.σ κονιάκ, για 3-4 ώρες.

Τις στραγγίζουμε σε απορροφητική πετσέτα ή χαρτί κουζίνας και τις πασπαλίζουμε με μπόλικο αλεύρι (από αυτό της συνταγής) τις κοσκινίζουμε να φύγει το περίσσιο αλεύρι τις βγάζουμε στην άκρη.

Ανακατεύουμε με το σύρμα ή ελαφρά με το μίξερ, το χυμό, το λάδι και τη ζάχαρη, προσθέτουμε το κονιάκ, το ξύσμα, το σταχτόνερο.

Προσθέτουμε στα υλικά μας το αλεύρι κοσκινισμένο.

Το μίγμα θα πρέπει να είναι παχύρευστο περίπου σαν του κέικ, κι ακόμη πιο νερουλό, αν το αλεύρι τραβάει υγρά θα προσθέσουμε λίγο σταχτόνερο ακόμη μέχρι να πάρει τη σωστή σύσταση.

Σαρλότ tutti-frutti


10 γρ φύλλα ζελατίνας
1 φλιτζάνι ζεστό χυμό φρούτου ή το σιρόπι μιας κομπόστας
(έβαλα χυμό μάνγκο και σιρόπι από κομπόστα ροδάκινο)

Για τη φυτική σαντιγί της σαρλότ

2 φλιτζάνια κρύο γάλα
2 φακελάκια σκόνη φυτική σαντιγί
1,5-2 φλιτζάνια ροδάκινα κομπόστα σε κυβάκια (καλά σταγγισμένα)


Για το γαρνίρισμα

2 φλιτζάνια κόκκους ροδιού
½ κιλό σαντιγί (από κρέμα γάλακτος ή φυτική)
20 μπισκότα σαβαγιάρ (δάκτυλα κομμένα στη μέση, περίπου 150 γρ)
σιρόπι κομπόστας για να αλείψουμε τα μπισκότα


Βάζουμε τα φύλλα ζελατίνας σε κρύο νερό να μουσκέψουν για 10 λεπτά, ρίχνοντας τα ένα-ένα για να μην κολλήσουν μεταξύ τους.
Βράζουμε τους χυμούς ή το νερό.
Στραγγίζουμε τα φύλλα ζελατίνας και τα προσθέτουμε στους ζεστούς χυμούς.
Ανακατεύουμε να διαλυθούν καλά κι αφήνουμε να κρυώσει.
Αν δεν έχουμε βάλει σιρόπι κονσέρβας θα χρειαστούμε λίγη ζάχαρη
(θα βάλετε όση σας αρέσει, αρκεί να μην είναι όμως πολύ γλυκό το αποτέλεσμα).
Όταν το μίγμα ζελατίνας-χυμού έχει κρυώσει, το ανακατεύουμε με τη σαντιγί.
Βάζουμε το μείγμα στο ψυγείο για μια ώρα και μετά ανακατεύουμε σε αυτό τα κομμάτια κομπόστας.
Βάζουμε σε φόρμα για 6 περίπου ώρες να πήξει.
Για να βγάλουμε τη σαρλότ από την φόρμα, αναποδογυρίζουμε την φόρμα σε μια μεγάλη πιατέλα και την καλύπτουμε με μια πετσέτα βρεγμένη με ζεστό νερό, καλά στραγγισμένη, ή τη βουτάμε για 10 δευτερόλεπτα σε βραστό νερό.
Κόβουμε τα μπισκότα στη μέση
(ή και ολόκληρα αν ταιριάζουν στο σχήμα της σαρλότ).
Βουτάμε κάθε μπισκότο σε σιρόπι (από την ίσια του πλευρά).
Αλείφουμε κάθε μπισκότο, από την ίσια του πλευρά, με μια ροζέτα σαντιγί και κολλάμε γύρω-γύρω στην κρύα κρέμα.
Στολίζουμε το κέντρο της σαρλότ με κόκκους ροδιού.
Γαρνίρουμε με ροζέτες σαντιγί.
Δένουμε με κορδέλα τα μπισκότα και βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να σερβίρουμε.
Καλύτερα να την ετοιμάσουμε από την προηγούμενη μέρη, ώστε να δέσουν τα υλικά.

Αντικαθιστούμε τα φρούτα με άλλα της αρεσκείας μας.

Κιουνεφέ-Künefe





Λιώνουμε το βούτυρο και τα 100 γρ τα βάζουμε σε μεγάλο βαθύ μεταλλικό μπωλ.
Τα 50 γρ βουτύρου τα προσθέτουμε στα τυριά.
Ξάνουμε το κανταΐφι και το κόβουμε σε μικρά κομμάτια
των 2-3 εκατοστών μέσα στο λιωμένο βούτυρο.
Ανακατεύουμε απαλά με τα δάκτυλα μας,
να βραχεί ομοιόμορφα από το βούτυρο.
Αν τύχει και η μυζήθρα είναι πολύ στερεή αραιώστε με ελάχιστη κρέμα ή εβαπορέ, καλό είναι να το αποφύγετε.

Παίρνουμε ένα μακρόστενο ή τετράγωνο ταψάκι 20-25
περίπου εκατοστών, και βάζουμε το μισό καταΐφι
στο κάτω μέρος του ταψιού ομοιόμορφα.
Πατάμε ελαφρά με τα χέρια μας να στρωθεί ομοιόμορφα.
Οι στρώσεις πρέπει να είναι λεπτές.
χτυπάμε τη μυζήθρα με το βούτυρο στο μπλέντερ να γίνει αλοιφή.
Ανακατεύουμε τα δυο τυριά να γίνουν μια ομοιογενής μάζα μαζί και τα απλώνουμε επάνω από το καταΐφι με τη βοήθεια της κάτω πλευράς ενός κουταλιού που θα το βουτάτμε στο νερό για να μην κολλά το τυρί.
Μπορούμε να βάλουμε το καταΐφι στην κατάψυξη για 15-30 λεπτά, ώστε να παγώσει το βούτυρο και έτσι μπορούμε να στρώσουμε πιο εύκολα το τυρί.

Συνεχίζουμε με μια στρώση με το υπόλοιπο καταΐφι
και ψήνουμε στους 170 βαθμούς Κελσίου,
για 35 περίπου λεπτά, ή μέχρι να πάρει
ελαφρώς ξανθό χρώμα το φύλλο.

Το αυθεντικό κιουνεφέ γίνεται μόνο με τυρί
και είναι έδεσμα που τρώγεται χλιαρό,
μετά το γεύμα γι' αυτό πρέπει να είναι
ελαφρύ και χωνευτικό.

Ετοιμάζουμε το σιρόπι.
Βάζουμε σε κατσαρόλα βαθιά
το νερό με τη ζάχαρη και μόλις πάρουν μια βράση,
προσθέτουμε και τη γλυκόζη.
Μόλις δέσει ελαφρά,
να στέκεται η σταγόνα στο νύχι, περιχύνουμε
το κιουνεφέ, που έχει κρυώσει και
αφήνουμε να πιεί το σιρόπι του.

Κόβουμε σε κομμάτια, πασπαλίζουμε
με φιστίκι Αιγίνης και σερβίρουμε χλιαρό ή συνοδεύουμε
με παγωτό καϊμάκι ή κρέμα.

Φτιάξτε μικρή δόση, αν κρυώσει δεν είναι το ίδιο νόστιμο, διότι παγώνει το βούτυρο.
Βγαίνουν 6-8 μερίδες, αναλόγως το μέγεθος
.

1/4 κιλού φύλλο καταΐφι
150 γρ τυρί κρέμα
100 γρ μυζήθρα
150 γρ βούτυρο καθαρισμένο
(προαιρετικά λίγη κρέμα γάλακτος ή γάλα εβαπορέ)

Για πασπάλισμα

1 φλιτζάνι φιστίκι Αιγίνης
ελαφρά ψημένο και χοντροκομμένο


για το σιρόπι


200 γρ. ζάχαρη

200 γρ. γλυκόζη

250 ml νερό

φλούδα ενός λεμονιού ή πορτοκαλιού

1 ξυλάκι κανέλα

Σοκολατένια τάρτα μήλου

















Για τη σοκολατένια ζύμη τάρτας

200 γρ αλεύρι γ.ο.χ
50 γρ φουντούκι ανάλατο σε σκόνη
60 γρ κακάο σκόνη
250 γρ βούτυρο κρύο ή μαργαρίνη σε κυβάκια
70 γρ άχνη ζάχαρη
80 γρ κρυσταλλική ζάχαρη
2 μικρά αυγά
μια πρέζα αλάτι
1 κ.σ ξύσμα πορτοκαλιού (από το σπιτικό)*

*αν δεν έχουμε έτοιμο ξύσμα, 
αφήνουμε για 15-30 λεπτά το ξύσμα ανακατεμένο 
με 2-3 κ.σ ζάχαρη να αφήσει τα υγρά του

Ανακατεύουμε το αλεύρι με το κακάο και μια πρέζα αλάτι.
Ανακατεύουμε το μείγμα αλεύρου με το βούτυρο, τρίβοντας το να γίνει μείγμα σαν τραχανάς.
Προσθέτουμε την άχνη και τη ζάχαρη, τους κρόκους, το ξύσμα και ζυμώνουμε να πετύχουμε ζύμη απαλή.
Αν η ζύμη σας φανεί πολύ σφικτή, μπορείτε να προσθέσετε σταγόνες κρύου νερού ή γάλακτος.
Καλύπτουμε τη ζύμη με μεμβράνη και βάζουμε στο ψυγείο για μια ώρα.
Ανοίγουμε τη ζύμη ανάμεσα σε δυο κομμάτια λαδόκολλας και καλύπτουμε με αυτήν αντικολλητική ταρτιέρα καλά βουτυρωμένη.
Ψήνουμε για 30 περίπου λεπτά στους 170° C.
Αφήνουμε να κρυώσει.
Για τον πελτέ μήλου

1 κυδώνι
400 γρ καθαρισμένα μήλα στάρκεν μαζί με ξινόμηλα
250 γρ ζάχαρη
2 φύλλα ζελατίνας(3,5 γρ)
½ φλιτζάνι νερό
χυμό λεμονιού για να μη μαυρίσουν τα μήλα και το κυδώνι
1 κ.γ κανέλα σε σκόνη


Για το στόλισμα

½ κιλό σαντιγί
βατόμουρα ή σπόρους ροδιού

Καθαρίζουμε και κόβουμε σε κομμάτια το κυδώνι και τα μήλα και τα βάζουμε σε νερό με χυμό λεμονιού να μη μαυρίσουν.

Αφού τα καθαρίσουμε όλα, βάζουμε το νερό σε κατσαρόλα και κόβουμε σε μικρά κομμάτια το κυδώνι και τα μήλα.
Τα ρίχνουμε στο νερό της κατσαρόλας που το βάζουμε να βράσει σε πολύ σιγανή φωτιά.
Βάζουμε το καπάκι της κατσαρόλας και αφήνουμε να μαλακώσουν καλά τα φρούτα.
Τα πολτοποιούμε με τη μπάρα μπλέντερ ή τα βάζουμε στο μούλτι.
Προσθέτουμε τη ζάχαρη και την κανέλα και αφήνουμε να λιώσει η ζάχαρη και να ενωθεί καλά με τον πολτό των φρούτων.
Βάζουμε τη ζελατίνα σε κρύο νερό για 10 λεπτά.
Στραγγίζουμε και βάζουμε τη ζελατίνα στον πολτό φρούτων, να λιώσει και να ενωθεί, ανακατεύουμε καλά κι αποσύρουμε από την φωτιά.
Αφήνουμε να χλιάνει λιγάκι το μείγμα.

Έχει ήδη κρυώσει η τάρτα μας.

Γεμίζουμε την τάρτα με τον πελτέ φρούτων και τη βάζουμε στο ψυγείο για 4 ώρες να πήξει.

Όταν έρθει η ώρα να σερβίρουμε, στολίζουμε με κρέμα σαντιγί, βατόμουρα ή κόκκους ροδιού.








Δροσερό γλυκάκι με βερίκοκκα




























1/2 φλιτζάνι φρέσκο βούτυρο ή μαργαρίνη
3 κ.σ ζάχαρη
1,5 φλιτζάνι αλεύρι (150 γρ) γ.ο.χ*
3 κ.γ μπέικιν
½ κ.γ σόδα μια πρέζα αλάτι
2 αυγά μεγάλα**
ξύσμα λεμονιού ή εσάνς βανίλιας
1 κ.σ χυμό λεμονιού και το ξύσμα μισού λεμονιού
3/4 φλιτζανιού γιαούρτι (πρόβειο δίχως πέτσα, ή αγελαδινό πλήρες)

1 κομπόστα βερίκοκκο ή
1 κιλό φρέσκα βερίκοκκα που θα τα φτιάξουμε εμείς κομπόστα, αφού πρώτα τα καθαρίσουμε, αφαιρέσουμε την φλούδα και το κουκούτσι τους, χωρισμένα στα δυο.

Για το στόλισμα ***

Μαρμελάδα βερίκοκο ή ροδάκινο ή ξινό δαμάσκηνο
(η μαρμελάδα είναι προαιρετική)
1 φυτική σαντιγί ή κρέμα γάλακτος χτυπημένη με 2 κ.σ άχνη
*αντικαθιστούμε το αλεύρι για όλες τις χρήσεις με φαρίνα που φουσκώνει κι αφαιρούμε από τη συνταγή το μισό μπέικιν και τη σόδα.

Κοσκινίζουμε το αλεύρι μαζί με το μπέικιν, τη σόδα και το αλάτι.
Χτυπάμε το βούτυρο που πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου με τη ζάχαρη, να αφρατέψει και να ασπρίσει.
[**αν το μίξερ σας δεν είναι δυνατό, για να φουσκώσουν καλύτερα τα αυγά τα χτυπάτε χωριστά, δηλαδή τα ασπράδια μόνα τους με ελάχιστο αλάτι και 3-4 σταγόνες λεμόνι σε απαλή μαρέγκα (όχι σφιχτή) και τα κροκάδια θα τα βάλετε στο μίγμα αφού χτυπηθεί το βούτυρο με τη ζάχαρη.
Όταν ανακατευτούν όλα τα υλικά καλά στο τέλος θα προσθέσετε τη μαρέγκα με κινήσεις απαλές ανακατεύοντας από κάτω προς τα πάνω.]

Προσθέτουμε τα αυγά ανακατεύουμε ελαφρά, προσθέτουμε το γιαούρτι, το χυμό λεμονιού, την εσάνς βανίλιας και σταδιακά προσθέτουμε το αλεύρι.
Το μίγμα μας θα γίνει σαν ένα πηκτό αφράτο κέικ.
Βουτυρώνουμε καλά ένα ταψάκι (τον πάτο και τα πλαϊνά), με διάμετρο 26-28 εκ. το πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι, τινάζουμε να φύγει το περίσσιο αλεύρι.
Θα σας φανεί λίγο αλλά θα φουσκώσει και δεν πρέπει να είναι πάνω από 2-3 πόντους ψηλό.
Απλώνουμε το μίγμα.
Ψήνουμε στους 170° C, για 30-40 περίπου λεπτά, εξαρτάται από τον φούρνο.
Μην ανοίγετε τον φούρνο πριν περάσουν 30 λεπτά, δοκιμάστε αν ψήθηκε με μια ξύλινη φουρκέτα.

Όταν κρυώσει σιροπιάζουμε με ζεστό σιρόπι.

Αφήνουμε να κρυώσει και αλείφουμε με ζεστή μαρμελάδα βερίκοκο ή ροδάκινο και στολίζουμε με τα φρούτα καλά στραγγισμένα και τη σαντιγί.

Πως προετοιμάζουμε το σιρόπι ή την κομπόστα

Αν χρησιμοποιήσουμε κομπόστα έτοιμη στραγγίζουμε καλά και στεγνώνουμε τα βερίκοκκα.
Το σιρόπι θα πρέπει να είναι 1,5 φλιτζάνι το υγρό, διαφορετικά προσθέτουμε λίγο νερό ή χυμό βερίκοκκο, προσθέτουμε ½ φλιτζάνι ζάχαρη και βράζουμε 3 λεπτά από το σημείο βρασμού.
Αφήνουμε να μείνει 2 λεπτά μακριά από τη φωτιά και περιχύνουμε το γλυκό αφού το τρυπήσουμε σε διάφορα σημεία με ένα πιρούνι ή με μια ξύλινη φουρκέτα.
Αφήνουμε να κρυώσει.
Αν φτιάξουμε σπιτική κομπόστα θα χρειαστούμε

1 κιλό βερύκοκκα (ημι-ώριμα σφικτά)
1,5 ποτήρι νερό
1,5 ποτήρι ζάχαρη

Βράζουμε 5 λεπτά από το σημείο βρασμού ή λιγάκι παραπάνω, με ελαφρώς κλειστό το καπάκι της κατσαρόλας.
Τα φρούτα πρέπει να κρατάνε στο δόντι και να μη διαλύουν.
Αφαιρούμε τα φρούτα και αφήνουμε να στραγγίσουν καλά.
Με το σιρόπι της κομπόστας περιχύνουμε το γλυκό.
Θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,5 ποτήρι διαφορετικά προσθέτουμε νερό και βράζουμε.

Pancakes




















ΥΛΙΚΑ

2 αυγά
2 φλιτζάνια γάλα
1,5 φλιτζάνι αλεύρι αυτοδιογκούμενο
(ή αλεύρι γ.ο.χ με 1,5 κ.γ μπέικιν)
1 κάψουλα βανίλια
2 κ.σ κονιάκ ή μπράντυ
μια πρέζα αλάτι

Χτυπάμε τα αυγά με το αλάτι και τη βανίλια να αφρατέψουν*.
*αν θέλουμε μπορούμε να χτυπήσουμε τα ασπράδια σε ελαφριά μαρέγκα, να συνεχίσουμε τη συνταγή κανονικά μόνο με τους κρόκους και στο τέλος να ενώσουμε απαλά τη μαρέγκα, να ενσωματωθεί στο μείγμα.
Προσθέτουμε το γάλα και το αλεύρι σταδιακά μαζί με το κονιάκ.
Αφήνουμε το μείγμα για 15-20 λεπτά, να δέσει, κλεισμένο με μεμβράνη.
Ζεσταίνουμε σε μέτρια θερμοκρασία ένα αντικολλητικό τηγάνι με διάμετρο 15 εκ. και το αλείφουμε με λίγη μαργαρίνη ή βούτυρο.
Ρίχνουμε 1 κουτάλα της σούπας από το μείγμα
(ή και παραπάνω αν τα θέλουμε πιο παχιά) και αφήνουμε να πήξει καλά το μείγμα και να ξανθύνει η κάτω πλευρά.
Συνήθως έχουν πάχος μισό-ένα εκατοστό.
Γυρίζουμε με μια σπάτουλα και ψήνουμε και την άλλη πλευρά.
Θέλουμε να ξανθύνουν σιγά-σιγά και όχι απότομα, ώστε να προλάβουν να ψηθούν μέχρι μέσα.
Τα τρώμε γλυκά ή αλμυρά.